viikaa, to prawda, że body jest mniej ważne niż obiektyw. W przypadku cyfrówek niestety nie można założyć, że nie ma znaczenia.
Ile możesz przeznaczyć na sprzęt? Wlicz w to karty pamięci, jakąś torbę/plecak, filtry na obiektyw.
Jeśli chodzi o ogniskowe to masz taki podział obiektywów:
1. obiektywy stałoogniskowe
2. obiektywy typu zoom
Każdy z powyższych typów dzieli się na:
a) obiektywy szerokokątne
b) obiektywy standardowe
c) teleobiektywy
http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/zakres_ogniskowych_obiektywuhttp://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/jak_skutecznie_wykorzystac_ogniskowa_wprowadzenieStałoogniskowe obiektywy mają tylko jedną ogniskową. Np. 85 mm albo 200 mm. Oznacza to, że jeśli chcesz, żeby obiekt zajmował większą lub mniejszą część kadru, musisz trochę pobiegać przybliżając się lub oddalając od obiektu.
Zoomy są wygodniejsze dla początkujących. Nie wymagają tak częstych zmian szkła i nie trzeba tak dużo łazić, żeby mieć wymarzony kadr.
Problem w tym, że zoomy, jako trudniejsze konstrukcje z punktu widzenia producenta, często mają tzw. słabsze światło. To światło bezpośrednio przekłada się na głębię ostrości (czyli na to, jak bardzo uda Ci się rozmazać tło 😉 ). To, tak naprawdę, jest problem głównie finansowy.
Ale światło obiektywu to nie jedyna rzecz, jaka wpływa na głębię ostrości! Znaczenie ma też ogniskowa oraz odległości pomiędzy aparatem, obiektem fotografowanym i tłem.
http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/glebia_ostrosciObiektywy szerokokątne to obiektywy, które pozwalają dużo włożyć w kadr 😉 Nadają się do fotografowania pejzaży, architektury itp. To nie znaczy, że do innych celów są nieprzydatne. Po prostu tutaj pokazują swą moc 🙂 To zakres 6-35 mm (tak mniej więcej).
Obiektywy standardowe to te, które mieszczą się w zakresie 40-70 mm.
Teleobiektywy służą do "przybliżania" obiektów znajdujących się daleko. Zalicza się do nich szkła od 85 mm w górę.
Ten podział ogniskowych nie jest sztywny. Zależy od tego, o jakim aparacie mówimy (wielkość matrycy, klatki filmu, błony światłoczułej ma znaczenie).
Jeśli mogę Ci coś poradzić to:
1. poczytaj
http://szerokikadr.pl gdzie znajdziesz dużo wiadomości wyłożonych w bardzo przystępny sposób,
2. pomyśl o kupnie body (przejdź się do sklepu i obejrzyj te aparaty, zobacz czy umiesz się z nimi dogadać w sprawie zmian ustawień) i obiektywu Sigma 70-300 APO
http://fotozakupy.pl/obiektyw/sigma-70-300-mm-f-4-5-6-apo-dg-macro-futeral,649sTo szkło budżetowe. Oznacza to, że ma znośną jakość i korzystną cenę, pozwoli Ci na fotografowanie makro (w przypadku poważnego zainteresowania się tematem dokupisz sobie później szkło typowo przeznaczone do makro) i koni. Do krajobrazu przyda się raczej coś szerokiego (np. 18-55 czy 18-70).
Kupując body myśl przyszłościowo. Fotografia to worek bez dna 😉 Oznacza to, że będąc świadomym użytkownikiem lustrzanki, zaczyna się nabierać ochoty na coraz lepsze szkła i aparaty. Jeśli więc marzy Ci się np. obiektyw 70-200 f/4 Canona to nie kupuj aparatu Nikona 😉
Zapraszam też do zapoznania się z linkami:
http://re-volta.pl/forum/index.php/topic,35683.0.htmlW razie pytań pisz.