żel, żele, podkładka, podkładki, futerko pod siodło

nie podoba mi się natomiast to okreslenie, ze siodło lezy z górki - dla mnie to dość typowy opis zbyt wąskiego siodła. a pod zbyt wąskie siodło coś pakować to decyzja bardzo niekorzystna dla konskiego grzbietu 🙁
sama niegdyś miałam problem z siodłem (siodłami....) lecącym do tyłu, ładowałam podkładki-cuda-wianki i to nie było dobre... :/

ja w ten sposob zalatwilam plecy mojego konia dosc skutecznie.
Caroline, dziękuję za radę :kwiatek: Wypróbuję i zobaczę czy coś się poprawi. Będę też pilnie obserwować konia, pewnie on da mi pierwszy znać gdy coś będzie mu przeszkadzało. Tak jak pisałam, koń na razie musi się "dorobić" spowrotem mięśni grzbietu, więc póki co chciałabym mu też rzeczony komfort podnieść.
Co do tego, że jest zbyt wąskie. Przyznaję bez bicia, że w kwestii siodeł jestem kompletnym laikiem, nigdy nie musiałam go dopasowywać do konia 😉 Ale oglądam go codziennie ze wszystkich stron, pytałam ludzi- według mnie nie jest za wąskie. Jest pożyczone z dużo szerszego konia! Z obserwacji gołego konia wywnioskowałam, że to położenie "z górki" wynika po prostu z budowy jego grzbiety. Ale podkreślam, że jest to wrażenie minimalne, nie ma sytuacji, że siedząc w siodle jakoś to odczuwam. Ale wezmę sobie do serca to co napisałaś :kwiatek:

Może po weekendzie uda mi się wstawić jakieś zdjęcia...
wendetta, mojemu koniowi [159, wąska klatka piersiowa, noszącemu się w rozmiarze 2] wszystkie siodła leżały "z górki" ponieważ były za ciasne.😉 Oprócz tego, wszystkie siodła, nawet te nie za ciasne zjeżdżały w tył, ponieważ koń mocno "zagarnia łopatką" [jeśli można to tak nazwać] i ma przy okazji prosty "arabowaty" grzbiet. Jestem ciekawa jakie to "z górki" wygląda bo skoro mamy konia bezmięśniowego to jedyne co mi przychodzi na myśl, co może powodować jakąkolwiek "górkowatość", to zapadnięty grzbiet i wystający kręgosłup + źle wyprofilowane siodło. Ale, ja laik jestem, nie widziałam na żywo.😉