Kupno konia

Hermes   Może i mam podły charakter, ale za to dobre serce.
22 września 2024 12:55
domiwa, co trzeba? Ja stoję koło Tłuszcza

777, ale dlaczego ciężko. Są te konie na naszym rynku też. Tylko musisz nie po ogłoszeniach a po chodowcach poszukać.

kotbury,
Dokładnie muszę zacząć jeździć po hodowcach. Jak ktoś ma jakąś hodowlę godną polecenia to proszę o namiary.
777, Sokolnik, Przeczewscy, pani Monika Wojsiat, Jadamowo. Wszystko Warmińsko-Mazurskie.
Dziękuję
A ja mam nietypowe pytanie.
Temat nie mój, a dobrej znajomej- wymieniła swojego konia na innego konia jeszcze tamci państwo jej dopłacili. Bo jeden był po prostu wart trochę więcej- tak uzgodnili wartość koni.
I ta co wzięła jej klacz (mojej znajomej) w ciągu tygodnia ja zaźrebiła i zdążyła sprzedać innej dziewczynie i kobyłka od niej wyjechała.
A teraz ta moja znajoma jednak chciałaby się odmienić spowrotem, bo jednak jej nie pasuje wpis w paszporcie, że koń nie ma ks. Głównej. Ja tam nie znam się na tych przepisach zwrotu koni. Ale myślę, że jakoś będzie ciężko skoro koń poraz kolejny już zmienił właściciela.
Przepraszam, że tak chaotycznie opisałam, ale cała sytuacja jest chaotyczna . A ja nie bardzo chce w to ingerować, ale z drugiej strony jestem ciekawa czy jest jakaś szansa. Było już nawet straszenie sądem, ale Ci państwo co dopłacali zamieniać się spowrotem już nie mają zamiaru.
nokia6002, brak wpisu w paszporcie nie jest podstawą do zwrotu konia. Nie wiem jak brzmiała umowa, ale nie wydaje mi się że jest w ogóle opcja "odmienić" się, co najwyżej można dostać równowartość pieniężna. Ale znowu, nie z powodu braku wpisu w paszporcie.
nokia6002, Nie ma podstaw żeby oddać konia raczej, ale zależy co jest w umowie,
Koń znajomej to klacz ? Jeśli było w umowie,że do hodowli to wtedy jest jakaś szansa, bo koń bez księgi nie jest do hodowli, więc niezgodny z opisem. Z drugiej strony to koleżanka jest ślepa czy co? Przecież widziała paszport biorąc konia,że bez prawa wpisu?