Co mnie wkurza w jeździectwie?
Nie żeby coś, ale ja jestem ciekawa, czy naprawdę Wasze konie są tak wspaniale ujeżdżone i zrobione?
Moon, mój nie jest. Jak pisałam - robi elementy, ale zawodów bym na nim nie pojechała. Miewa swoje zdanie, potrafi powieźć, czy straszyć brykaniem. Wspiąć się potrafi, teraz to już raczej podnieść trochę... zęba czasem pokaże.. także ten - nie ma koni idealnych 😉
Mi się na nim jeździ dobrze, ale dużo jest kwestią przyzwyczajenia - skoro ma 19 lat, to jeżdżę go od 16 lat... kawał czasu jednak.
Ja tak was czytam, to jakoś tak smutno mi się zrobiło, bo ja zdałam sobie sprawę, że nigdy nie miałam okazji wsiąść na dobrze zrobionego konia, na którym przyjemnie się jeździ. Przed swoim koniem, zwiedziłam mnóstwo szkółek jeździeckich i ostatecznie, ze wszystkich uciekałam. Na pewnym etapie, przestało mi sprawiać przyjemność jeżdżenie na zmęczonych, znudzonych, zakopanych i zaciągniętych koniach. To ja już wolałam nie jeździć w ogóle. I tak mam do dzisiaj, bo takie jeździectwo, to nie jest żadna przyjemność.
Jak już miałam swojego konia, to nie oszukujmy się nie był to dobrze zrobiony i prawidłowo ujeżdżony koń. I dla większości z was tutaj, nie był by to koń przyjemny do jazdy 😉 Mnie brakowało umiejętności by go naprawić do takiego poziomu by ktoś powiedział, że to dobrze zrobiony koń, chociaż po 3 latach jakiś progres był, zrobił się bardziej jezdny i były momenty, kiedy robił się bardzo przyjemny do jazdy. Tylko, nie siedząc nigdy wcześniej na naprawdę dobrze zrobionym koniu, ja nie miałam porównania, więc nie do końca wiedziałam, do czego mam dążyć i musiałam zdawać się na intuicję.
Chyba pozostaje mi odłożyć trochę kasy, żeby chociaż od czasu do czasu, móc w końcu pojeździć na prawidłowo ujeżdżonym koniu, bo narazie to o czym piszecie, to dla mnie brzmi jak mistycyzm😉
pamirowa, wbrew temu co da się przeczytać na forum to myślę że znaczna część posiadaczy koni nie siedziała wcześniej/w trakcie