Wybór pierwszego konia-porady
Hej, mam obecnie 15 lat, a na 18-nastke , rodzice postanowili sprawić mi konia o którym marze już od dłuższego czasu.Budżet na konia to około 5 tys, na sprzęt mam, oraz na kilkanaście lat na pensjonat 🙂 Jeżdżę już od 3-4 lat, na poziomie brązowej odznaki.Mimo że 18-nastke mam dopiero za 3 lata to już chciałabym zorientować się w temacie.Umiem bez problemu zagalopować, jeździć w teren skakać, znam podstawy ujeżdżenia.Umiem rozróżnić symptony chorobowe .Mogę dojeżdżać do konia codziennie bo stadninę mam pod nosem.Mam mnóstwo czasu i trenuje pod okiem instruktora.Pytanie teraz: jakiego konia wybrać?Chciałabym jakiegoś w miarę możliwości 6-8 letniego, maść nie ma znaczenia, z płci to raczej klacz lub wałach.Uwielbiam skoki i szybkie galopy.Nie zależy mi tak bardzo na ujeżdżeniu, choć wiem że też trzeba ćwiczyć.Dobrze by było gdyby rasa była spokojna i przyjacielska, energiczna.Co mi polecacie?
no super ze za 3 lata 18 i masz aż 5 tys. W tej cenie kupisz takiego konia który tyle kosztuje 😉
Ja bym poleciła zaczekać 3 lata, ponownie wejść na tą stronę,przeczytać to co napisałaś i myślę że wtedy sama odpowiesz sobie na pytanie 😉
rijana25, Super, że masz dużo czasu do namysłu i na zdobycie jeszcze większego doświadczenia! 🙂
Rasa nie ma znaczenia. Najlepiej kupić konia, którego się zna, na którym miało się możliwość trochę pojeździć.
Ogólnie, kupić konia to najmniejszy problem. Trzeba dokładnie zaplanować całą resztę.
Czytaj forum, znajdziesz mnóstwo rad w istniejących wątkach.
Ten i tak pewnie zostanie zamknięty, bo istnieje dużo podobnych.
Na tym forum trzymamy się regulaminu i mamy zasadę niedublowania wątków.
Julie, jaka Ty przyjazna jesteś. 💘 😉
Nie zawsze. 😀iabeł:
Ale rijana25, jak na 15-sto latkę i nowicjuszkę na r-v wydaje się być całkiem rozsądna, więc czemu nie...?