kącik skoków

Moon   #kulistyzajebisty
11 czerwca 2014 22:03
A ja tam z ES to mam swoich dwoch idoli: Ehning i fLeprevost. Jak dla mnie - piekny kawalek jezdziectwa.
Zwlaszcza Penelope, jezdzi pieknym "nowoczesnym" polsiadem.
mils   ig: milen.ju
11 czerwca 2014 22:06
Moon piąteczka! 😀
Perlica to nie jest tak, że dojazd do przeszkody w pełnym siadzie do to innego niż cały parkur? Nie znam się, pytam.
Swoją drogą, to chyba jedna z ciekawszych dyskusji w tym wątku. 😁
grzesiek.1993, na stronie FEI w rankingu prowadzą Brash, Maher, L. Beerbaum.
Wiem, ale czy ranking FEI to jedyny słuszny ranking? 😉 Ja mówiłem o rankingu Global Champions Tour, z 2014, gdzie prowadzi w tej chwili E. Tops-Alexander, za nią Beerbaum i wspomniany przeze mnie Gaudiano. Tak czy siak popieram - Ehning, Brash czy Leprevost to klasa sama w sobie, ale nawet w czubie rankingów są jeźdźcy, którzy techniką...no nie są perfekcyjni, ale nie odbiera im to zwycięstw.
grzesiek.1993, tak, FEI to jedynie słuszny 🙂 I dowodzisz mi, że niesłusznie napisałam "trzech". Bo dotychczas wychodziło mi, że wyłącznie dwa pierwsze nazwiska są warte pilnej obserwacji.
Gaudiano miałam okazję kiedyś poznać, i... to oddzielna bajka. Zwana przez nas (w domowych pieleszach) "włoską szkołą jazdy". Dlaczego? Ano, tak wyszło na skutek obserwacji zawodów krajowych w słonecznej Italii. W skrócie polega na tak bezwzględny szkoleniu i selekcji koni, że mają pokrywać wszelkie błędy jeźdźca, żeby się waliło - paliło.
Człowiek ogarnięty jeździecko dobrego jeźdźca rozpozna nawet na płaskim, czy parkurze L. Ale laik - niech wyrabia oko na "creme da la creme".
Jeszcze dlaczego akurat ranking FEI - bo dowodzi pewnej trwałości osiągnięć, nie tylko aktualnej formy konia np.

Ostatnio niezwykle podobała ma się ta młoda Niemka, która pobiła swoich utytułowanych konkurentów w... gdzie to było? (GCT) Dowiodła, że czasem szczypta brawury ma większą wartość niż perfekcja - a jednak przegięć nie było.