Aparaty fotograficzne i inne sprzęty foto

Facella   Dawna re-volto wróć!
06 kwietnia 2013 21:51
Wydaje mi się że tak duży zakres ogniskowych może nieco mulic, chociaz nie wiem jak sobie taki 18-300 radzi. Zastanawiałam się, ale nie szukałam opinii jakos specjalnie. Musze się w cenie zorientować.
Cariotka   płomienna pasja
07 kwietnia 2013 07:35
jestem dość zielona w temacie więc proszę o pomoc. chcę zakupić obiektyw stałoogniskowy nikkora o ogniskowej 50 mm. Tylko nie wiem jaką przysłone wybrać. Myślałam o 1,6 lub 1,8 🤔 i czy warto kupować z silniczkiem?
Cariotka, ja możesz to kup lepiej 35mm bo ma szerszy kąt widzenia - miałam 50 i jak dla mnie za mało trochę...
Nie musi być z silniczkiem.
07 kwietnia 2013 08:06
móc mogę 😁 ale myślałam że 50 mm sprawdzi się do zdjęć rodzinnych i do takich roślinnych...to teraz już zupełnie zgłupiałam 🤔
armara bo Ty się znasz poradź co brać🙂
Facella jeśli potrzebujesz 70-300 a Nikkor trochę za drogi, pomyśl o Tamronie ( nowsza wersja VC USD ).

Szkło cieszy się dobrymi opiniami, niektórzy nawet chwalą je bardziej od Nikkora, szczególnie w okolicach 300mm.
W wolnej chwili możesz poczytać info na forum.nikoniarze.pl

Testowałam AF na samochodach na ulicy i nie miał problemów ani w przypadku obiektu zbliżającego się, ani oddalającego się.
A bokeh ma mniej więcej taki:
http://www.flickr.com/photos/lena_i/8614552478/in/photostream

Na plus jeszcze 5 lat gwarancji.
Facella- ja mam ten 55-300 i robie nim prawie wszystko 🙂 za taką cenę szczerze mogę polecić
.
Cariotka- jeśli chodzi o zdjęcia rodzinne to zdecydowanie weź 35mm. 50-tka będzie Cię mocno ograniczać w pomieszczeniach. Od paru miesięcy mam 35-tke i jest w sam raz
07 kwietnia 2013 09:21
Cariotka, od tego czy musisz mieć silniczek zależy jakie masz body. Nie widziałam Nikkora o światłosile 1.6. 35 mm do pomieszczeń będzie ok, ale musisz pamiętać, że przy portretach trzeba odpowiednio kierować - jest na tyle szeroki, ze robiąc zdjęcie samej twarzy z bliska bedziesz mieć deformacje.