Jakie pasze dajecie swoim koniom?
Zagranica gdzie pracowałam też karmiliśmy Alfa-A Original - nie mam zastrzeżeń co do niej 🙂
Zbita, dość sypka ale nie pyląca, konie chętnie jadły.
Studiuję już od dłuższego czasu ten wątek (+ żywienie ogólnie), wiem że ta tematyka wystąpiła już pewnie kilka razy i trochę boję się pytać ( 😡 ), ale potrzebuję pomocy z dobraniem czegoś dla moje młodego.
Po zmianie stajni zmieniło nam się żywienie - w starej stajni dostawał 2x owies i 1x "mieszankę" (nikt do końca nie umiał mi sprecyzować z jakich zbóż się składa... a chciałam się na tym wzorować) + wysłodki i witaminy. W obecnej brak oczywiście magicznej "mieszanki", dodatkowo przeskoczyliśmy z owsa gniecionego na cały. Wysłodki kupuję, choć nie jestem pewna jaką ilość owsa nimi zastąpić. Do tego chcę dokupić jakąś paszę, w celu zastąpienia "mieszanki".
Koń to młodziak, 4,5-latek, hanower, dość elektryczny. Chłopak bardzo łatwo się rozprasza, szybko ekscytuje i trudno wraca do skupienia na pracy. Ma dużo energii którą szybko spala przez nakręcanie się na wszystko dookoła (początek każdego treningu to masakra nerwowa, dopiero po spuszczeniu trochę pary dzieciak zaczyna porządnie pracować). Do tego chłopak ma często swoje zdanie na różne tematy i trudno odpuszcza.
Chcę mu zbilansować jakoś dietę tak, by zmniejszyć ilość owsa (ta szybko spalana bomba energetyczna). Przydałoby się więcej energii wolnouwalnianej (wysłodki?) żeby się tak szybko nie spalał, do tego chciałabym wspomóc przyrost masy i ogólnie pomóc młodemu organizmowi.
Jaką paszę z doświadczenia moglibyście polecić dla takiego młodziaka? Zastanawiałam się nad musli Epony Winner Concentrate jako dodatek do owsa + zastąpienie części owsa wysłodkami? Czy raczej polecalibyście uderzyć w paszę pełnoporcjową? (szczerze mówiąc wolałabym tego uniknąć ze względu na koszty....) Jakie konkretnie pasze/musli moglibyście polecić?