Dopasowanie siodła

Dzisiaj przymierzałam na siwego siodło Euroriding Diamant z rozstawem łęku nr 3 (wersja z czerwonym znaczkiem). Wydawało mi się, że leży ok i powinno być dobre. Jednak po jeździe zauważyłam, że ma suche plamy przy kłębie za łopatkami. Tutaj są zdjęcia zarówno siodła oraz widać, w którym miejscu te plamy były:  https://picasaweb.google.com/Dereszka/SiodO?authkey=Gv1sRgCJ6HjrPRhfCU0QE . W miejscu tych plam ma jeszcze słabe mięśnie po przerwie zimowej więc na pewno pod uwagę trzeba brać to, że on się jeszcze rozbuduje w tym miejscu. I teraz nie wiem już zupełnie czy rozstaw łęku powinien mieć rozm. 3 czy 4, mogłybyście mi coś poradzić bo nie mam dużego doświadczenia w dopasowywaniu siodeł.  😉
Egonowa[b][/b] siodło o wiele za ciasne! bardzo wąski przedni łęk. tam, gdzie sucha plama, to właśnie miejsce największego przylegania siodła (no tak w połowie tej plamy, ok 2 palce za łopatką). twoje się po prostu tam nie opiera, bo siedzi z przodu za wysoko. wydaje się, że jest tak ciasne, że aż lekko leży na kłębie (zobacz, jak wysoko ma plamy potu - zachodzą na kłąb); zero miejsca na ruch łopatek i ewentualnego pojawienia się mięśni. na twoim miejscu nawet bym nie pomyślała o tym, żeby to siodło wsadzić na konia drugi raz!! mój starszy koń chodził całe życie w niedopasowanym siodle (teraz mamy go u nas na emeryturze), i przez to ma zdeformowaną przestrzeń za łopatkami i okolice kłębu. podobno, konie po dłuższym użytkowaniu w niedopasowanym siodle, gdy budowa ciała zmienia się pod wpływem tego sprzętu tortur, nawet nie pokazują już bólu. znajdź inne siodło lub daj to do poszerzenia u dobrego siodlarza (patrz: Bogdan). i oszczędź zwierzakowi dyskomfortu 🙂
Tak jakby leżało nad grzbietem a nie na nim.
Dziękuję za pomoc  😉
Czyli rozstaw łęku nr 4 powinien być dobry ? Mam możliwość przymierzenia takiego, więc sprawdzę 😉 Na co powinnam szczególnie zwrócić uwagę jak będę je przymierzać?