nine wyraźnie widać, że selektywnie podnosisz kontrast/nasycenie kolorów na fotografowanym obiekcie. Może nie byłoby to problemem gdyby nie Twoje niechlujstwo - maska wykracza poza krawędzie obiektu i tworzy ciemniejszą obwódkę. Nie wiem, jaki masz monitor, ale wszystkie moje (łącznie z laptopowym) dokładnie widzą tę "łunę" i bardzo dużo odbiera to zdjęciom. Uważaj też ze zbytnim podciąganiem ostrości, bardzo mocno kole to w oczy, szczególnie przy mocnym słońcu (vide zdjęcie rudzielca i stającego dęba karego).
Dwie pierwsze fotki zdecydowanie mają klimat. Wyszłaś obronną ręką z nierównej walki ze światłem i to się chwali. Powiedziałbym, że wybranie nieco innej pory dnia byłoby lepsze, ale zapewne zjadło by to dużą część tej mroczności, która na pewno była zamierzona. Kadry w zasadzie fajnie, w obu brakuje mi natomiast nieco góry. Inne zdjęcia, które według mnie warte są uwagi:
- czwarte ma na prawdę genialną dynamikę i świetny moment. Chciałbym zobaczyć kadr, który ujmuje tylko końskie łby - dodatkowo wzmogło by to napięcie, albo kadr bez uciętego kopyta (wiem, że o tym pisałaś. W takich dynamicznych sytuacjach osobiście rzygam zdjęciami seryjnymi ile fabryka dała przy aktywnym śledzeniu obiektu - zawsze jakieś wyjdzie)
- siódme jest świetne technicznie niemalże od A do Z, brakuje trochę góry. Mimo tej poprawności technicznej nie jest nudne, bo i moment i otoczenie ciekawe. Bardzo przeszkadza to selektywne podciąganie kontrastu, o którym wcześniej pisałem (widać to na obu nogach i koło szyi).
whitemoon pomysł z wodą w studio ciekawy, mimo tego zdjęcia wyszły niesamowicie nudne. Przede wszystkim światło - świecisz "bezpiecznym 45" przy podobnej mocy obu lamp - dobre to do zdjęć legitymacyjnych, a nie fotek z pomysłem. Brakuje jakiegoś ciekawszego rozłożenia lamp i kontry na włosy. Dodało by to trójwymiarowości zdjęciu, rozświetlając przy tym wodę. Jeśli nie dysponowałaś większą ilością lamp. to kontrą równie dobrze może być światło odbite (niekoniecznie od blendy - styropian, czy rozciągnięte prześcieradło też świetnie odbije światło). Kadr moim zdaniem też średni - za wąski, żeby pokazać modelkę i tańczącą za nią wodę (chciałoby się zobaczyć więcej) i zbyt szeroki, aby złapać mocny kontakt wzrokowy z modelką. Jeśli to Twoje studyjne początki, to zaczynasz bardzo dobrze - każdy musi przejść przez etap nudnych zdjęć, po których zaczynają się ciekawsze eksperymenty ze światłem.
whitemoon pomysł z wodą w studio ciekawy
To woda? Wygląda jak mąka (przynajmniej dla mnie 😁 )
miałem napisać mąka, nie wiem dlaczego napisałem woda. Sens wypowiedzi się w każdym razie nie zmienia 😉
Oczywiście że sens się nie zmienia ale w pewnym momencie zaczęłam się poważnie zastanawiać czy to woda czy mąka i czy nie trzeba odwiedzić okulisty 😁
Hehehe, tak, to mąka :-D! Dziękuję bardzo Stiepan. Tak, właściwie to są to moje początki ze studiem :-) Aczkolwiek zamiarem zdjęcia była modelka oświetlona tak jak jest. Lampa doświetlająca mąkę była, tylko, że z takim 'modelem' jak mąka nie wiedziałam jak to rozegrać, jak ją ustawić :-)
Próbowałam i się starałam! :P No i miałam ograniczony czas niestety..
Ps - Wesołych Wam Koniarze i Fotografowie 😀!
Stiepan dzięki za uwagi i dziękuje, że Ci się chce nam tu wszystko tłumaczyć tak fajnie 🙂
Obróbka i kontrasty to jesienią [i jak się dzisiaj okazało zimą] to mój kolejny achillesowy kawałek skóry. Specjalnie zamieniam piętę na skórę, bo pięty mam tylko dwie a problemów znacznie więcej. 😉
Dzisiejsza zima, bardziej statyczne pstryki z sesji.
Niech mi ktoś wyjaśni jak dziecku jak usunąć plamy z białego konia. 😵
1.

2.
Chociaż moim nieumiejętnym wybielaniem na tym zdjęciu koń zyskał jakiegoś posągowego wymiaru, który mi się podoba.

3.

4.
nine, jestem pod wrażeniem, bardzo mi się podobają. 🙂 Na pierwszym jednak uwagę odciągają białe plamy (rozmyte gałązki?). Co do modela - ma krzywo nachrapnik (chyba za mały, z lewej jest nad kością jarzmową, z prawej leży dobrze - mnie jako odbiorcę zdjęcia bardzo rażą takie rzeczy 😉).
Pursat dzięki 🙂
Gałązki z pierwszego miały tak zadziałać 🙂
Co do ogłowia to niestety, teraz to widzę ale brodząc po śniegu w zimnie nie zwróciłam uwagi.
Jeszcze trzy, bo sesja siwego konia na śniegu była moim cichym marzeniem.


nine, dla mnie ostatnie bomba 🙂
W przedostatnim jednak brakuje mi troszkę przestrzeni po lewej stronie zdjęcia.
nine, ostatnie dwa - super
chciałam krzyczeć, że nieostre plamy widzę, ale to moje upaćkane okulary 😂
Nine, przepiekne te zdjecia siwego 😎
Pursat dzięki 🙂
Gałązki z pierwszego miały tak zadziałać 🙂
Chyba nie do końca. 😉 Ja bym mniej rozmyła. 😉
Facella - dzięki, nogę ma nieostrą na ostatnim 🙂 Więc nie do końca okulary.
Sanna - dziękuje 🙂
[quote author=nine link=topic=35683.msg1235488#msg1235488 date=1324840687]
Pursat dzięki 🙂
Gałązki z pierwszego miały tak zadziałać 🙂
Chyba nie do końca. 😉 Ja bym mniej rozmyła. 😉
[/quote]
Mam bardziej rozmyte na innym zdjęciu. W tym podobało mi się dokładnie tak jak zrobiłam.
Nine, jak dla mnie to te rozmazane gałązki w 1. zdjęciu odciągają uwagę, w ostatnim już skupiają ją na koniu (chociaż mogłoby być ich minimalnie mniej 😉 )
No dobra, to teraz ja, dostałam adapter do Heliosa i nie mogłam się doczekać wypróbowania, a że było już ciemno i jedyne światło jakim dysponowałam było światło z lampki biurkowej to konik zamiast być biały jest żółty 😁 Tyle ja widzę, co jeszcze?
Blondyna, na co próbowałaś ostrzyć? Nos, oczy, zęby? Chyba najostrzejszy jest nos ale mimo wszystko zdjęcie rozmazane. A byłoby całkiem fajne! Kadrowałabym minimalnie szerzej lub niżej ale dosłownie o milimetry- na tyle żeby dolna szczęka nie była ucięta (niby w tle i rozmazana ale rzuca mi się w oczy że ciut ciachnięta 😉 )
Misskiedis, Miało być na zęby, ale tak szybko zauważyłam, że ziewa, że mi poszła ostrość na nos. Naprawdę żałuję, że jest takie ciasne.
poza tym męczę się z aparatem i obiektywem już ponad rok chyba i prawie każde zdjęcie jakie zrobię jest w ogólnym rozrachunku lekko nieostre. Obiektyw czysty, nie wiem co robić. Mam wrażenie, że to moja wina w sensie źle coś ustawiam. Wydaje mi się, że innym ludziom posiadającym ten sam zestaw (ten sam aparat + ten sam obiektyw) zdjęcia wychodzą tak samo (hmm, nie wiem jak to powiedzieć) ... mgliste. Echhh, już nawet kitem mi lepsze zdjęcia wychodzą🙁
Blondyna - podaj exif, czym focisz i powiedz czym zmniejszasz foty.
nine
1/30
F2.8
170mm
Nikon D80 + Sigma (70 - 200 mm F2.8)
akurat to zmniejszałam na szybko przez print screena, ale to nie kwestia zmniejszania myślę.
To żeby dwa razy nie powtarzać to tutaj był identyczny problem.
Zaczyna się od nieostrych zdjęć Livii - [url=
http://re-volta.pl/forum/index.php/topic,35683.msg1203558.html#msg1203558]
http://re-volta.pl/forum/index.php/topic,35683.msg1203558.html#msg1203558[/url]
Po tym, co wstawiłaś na przykład łatwo stwierdzić, że jeśli nie miałaś włączonego [s]VR[/s] IS w obiektywie, to łatwo było uzyskać poruszone zdjęcie w przypadku parametrów pierwszego zdjęcia - czas naświetlania powinien być odwrotnością ogniskowej lub krótszy.
Mając ogniskową 105 mm (dla formatu matrycy ekwiwalent 157 mm) nie schodziłabym na Twoim miejscu poniżej 1/150 sek. 1/60 sek. to czas co najmniej 2 razy za długi.
zamieniłam tylko VR na IS 😉 Bo to chyba to nazewnictwo jest w sigmach 😉
nine albo działa na mnie tak pora dnia albo ja naprawde jestem jakaś dziwna...
Jak to włączyć ?
Może po prostu nie masz stabilizacji obrazu ? 😉
No cóż... właśnie do tego doszłam 🙁
Czyli co ? Nic się nie da zrobić ?
Gdzieś napisałam tego posta, ale nie wiem gdzie.
Jeśli nie masz nowej sigmy, która kosztuje 5 koła, nie masz stabilizacji.
Rada? Krótsze czasy, stabilniejsza ręka. Sorry, ale strzelanie tele na 1/30 sek to nie do końca dobry pomysł..
strzelac mozna ale ze statywu... tylko kto ten statyw akurat wtedy ma?
a jesli problem mglistosci pojawia sie przy roznych ogniskowych, iso, itd (gdybys blondyna mogla zamiesc kilka przykladow), wtedy sie zastanowimy,co i dlaczego siedzi...
a wlasnie jak jest z kalibracja ?
Misskiedis mogę wziąć sobie Twoje zdjęcie na pulpit?
Jakoś mi się tak strasznie podoba, te kolory 🙂
(chociaż ja bym trochę prawej ucięła - chyba skończyłabym na tej małej łatce).
gwash, jak chcesz to mogę wrzucić większe na photobucketa, będzie na tapetę lepsze 😉
Właśnie teraz tak patrzę że faktycznie mogłam bardziej uciąć ale mam kilka ujęć z tym i z innymi tłami, przyjrzę się jak tam kadrowałam 😀
M.indra - chodziło mi o strzelanie z ręki 😀
170 mm, czyli prawie pełna długość i 1/30 odważnie. Ja wolę podjechać z iso i mieć ziarno, ale nieruszone, niż nie mieć ziarna i ruszoną fotę.