Jakie AUTO, czyli czym i dlaczego jeździmy? ;)
autor: Cybul dnia 20 października 2009 o 17:56
Witam, a więc co do Xsary. Wpierw powiedz ile kasy chcesz przeznaczyć bo Xsary 1,6 są dwa rodzaje 1,6 8V 88KM(1997-2000) silnik pamięta czasy początku lat 90. Miałem Xsare z takim motorem. Silnik bez awaryjny, przyspieszenie całkiem ok.
Ale od początku:
Xsara I produkowana 1997-2000
1997 tylko hatchback i coupe
1998 wprowadzono kombi
Silniki benzynowe
1.4 8V 75 KM - straszny muł, a spalanie takie samo jak w 1.6 8V czyli ok 8-10l,oznaczone na listwach bocznych jako 1.4i
1,6 8V 88KM - to już opisałem wyżej,oznaczone na listwach bocznych jako 1.6i
1,8 8V 90KM- często występował z automatyczną skrzynią biegów, ogólnie silnika nie polecam, pamięta jeszcze moje narodziny spalanie ok.10l
1,8 16V 115KM- fajny motor, fajne spalanie ok 9-10l, nowsza konstrukcja, bywały w kombii
2,0 16V 136 KM- silnik występuje w Citroenach praktycznie do dzisiaj. Auto wtedy to prawdziwa rakieta, rarytas na naszym rynku
2,0 16V 163 lub 167KM (w zależności od wersji) tylko Coupe, fajnie wymiata
Silniki Diesel
1,9 D - 71KM, nie zniszczalny, ale każdy Ikarus Cię wyprzedzi
1,9 TD - chyba 90KM , fajne spalanie, fajnie jeździ, w naszym kraju zachetane
Xsara II (05.2000-2004(2005 jeszcze kombi)) zmienił się przód auta, dostał wiekszę światła, inną maskę i inny zderzak
Silniki benzynowe
1.4 8V -j.w.
1.6 16 V 110KM- polecam 🙂 spalanie ok 9-10l
2.0 16V 136KM - j.w.
2.0 16V 163 - j.w.
Silniki Diesiel
2.0 HDi 90 KM- wystarczający silnik, spalanie ok 5,5l
2.0 HDi 110KM z Intercoolerem, zwinne auto , spalanie ok.6l
1,4 HDi 75KM - rzadko się zdarza, nie brać.
A więc szukasz kombi,jeżeli wersja Xsara I to polecam 1,6 8V i 1,8 16V(2.0 ciężko będzie znaleść, ale gdyby Ci się udało), auta mają już 9-12 lat, więc,1,9 TD może być zjechany. Koniecznie kup auto z klimą, przyjemnośc jazdy oraz łatwiejsze odsprzedanie, nie radziłbym Ci wersji z LPG, lepiej samemu założyć, ale trzeba pamiętać że tylko inst. sekwencyjna ok 2000-2500zł.
Jeżeli szukasz wersji Xsara II to polecam 1,6 16V lub którys z 2,0 HDi, tylko trzeba to auto uważnie sprawdzić, silniki Hdi są dosyć drogie obsułdze,ale wyngardzają kulturą pracy i dynamiką. Polecam sprawdzić auto przed zakupem w ASO Citroen ok 200 zł. Przypadłości Xsary to migające kontrolki poduszke pow. kostki pod siedzeniami się obluzowują, oraz zwróć uwagę na tylnią belkę. Jeżeli jest kaczuszka a koła od tyłu auta wyglądają tak /--\ to ok 1500zł masz w plecy. Poza tym Xsara to bardzo dobry samochód. Mam już drugą, oprócz tego miałem Xsarę Picasso która polecam, a teraz jeszcze mam C5 2,2 HDi z zawieszenie Hydroactiv III, jeżeli dysponujesz kwotą ok.18000 to polecam C5 2,0 HDi auto w kombi jest ogromne.
A oto moje auta, pierwsze to Xsara I 1.6 8V którą miałem 4 lata temu, a poniżej Xsara I 2,0 16V 167KM, którą mam teraz, pełna opcja łącznie ze skórą