Nesotr faktycznie dziwny twór prawny, nie pierwszy zresztą na naszym kraju.
Tak dobrze to nie ma 🙂
W UK przyczepa z hamulcem najazdowym (czyli taka "normalna" końska) może mieć do 3,5T DMC.
Ale:
Car to Caravan weight ratio
It is recommended that you do not exceed an 85% caravan to car weight ratio. This means that your caravan, fully loaded, should not be more than 85% of your cars kerb-weight (or max tow weight if this is lower). If you are an experienced caravaner you can go up to 100% weight ration but this is not recommended. If the caravan is more than the kerb-weight of the car and you are stopped by the Police you could be prosecuted. (
http://www.gocaravanning.com/caravans/using/towing_guide.htm)
... z czego wynika, że DMC przyczepy nie może być większa niż masa własna pojazdu ciągnącego (tj. bez kierowcy i pasażerów) - co w przypadku wypasionych holowników dla gentlemanów ma miejsce.
Co więcej, stosuje się przelicznik 85%, w zależności od prawa jazdy, jest to ocenne itd. - trudno się rozeznać, jak jest na pewno, a nie "być może".
Jest to "rekomendacja" - więc ocenne.
Na stronie rządowej (brytyjskiej) napisane jest w sposób oczywisty:
In the case of light trailers, that is less than 3500kg maximum laden weight, there is not any specified relationship in UK law between the weight of the towing vehicle and the weight of the trailer.
http://www.dft.gov.uk/pgr/roads/vehicles/vssafety/requirementsfortrailersale, jak się pogrzebie w komentarzach, to się okazuje że i ubezpieczenie może mieć inne zdanie - i policja też, o ile uzna, że coś jest niebezpieczne.
Ciekawa strona, w kwestii, czy Twoje auto poradzi sobie z przyczepą:
http://www.towcar.eu/index.php