Nasza twórczośc fotograficzna ;) Każdy może, jeden lepiej..
I dobre światło 😁
wątek zamknięty
mam pytanie do osób "siedzących", czyli w szczególności do abre i szemranej.
chodzi o programy do obróbki. wiem o photshopie i słyszałam o corelu. sama używałam jakiś czas temu gimpa.
wiem, że tamte programy są płatne i nawet drogie. ale ile tak na prawde kosztują? mowimy o legalach rzecz jasna.
słyszałam, że najbardziej opłaca się kupić starszą wersję i aktualizować ją przez internet bo i tak wyjdzie taniej. ale które numerki ps sa najnowsze? gdzie to się kupuje- mozna w sklepie czy tylko przez net?
guglując znalazlam tlyko stronki do ściągniecia i photoshop.pl ktora mi nie bardzo pomogła.
nie planuje kupna, moze się przymierzę do czegos jak zadzaiała z komputerem ale chciałabym się wczesniej dowiedzieć o te podstawowe sprawy o ktore pytałam, bo jestem zielona. mam nadzieję, że pomożecie 🙂
wątek zamknięty
Do obróbki fotografii ze stajni Adobe masz w sumie 3 programy.
Oprogramowanie to w Polsce możesz kupić legalnie w sklepach internetowych i stacjonarnych (we wszystkich dużych sieciach, jak choćby Komputronik, Cortland, Vobis, ale też w lokalnych, dobrze zaopatrzonych sklepach). Ceny są takie, jakie widzisz. Adobe Photoshop 3300 zł, Lightroom 1200 zł, Photoshop Elements 360 zł. Ceny w zależności od sklepu mogą się różnić o kilkaset PLN.
Wersja najnowsza to ta, która jest dostępna w sklepach - gdy wchodzą nowe produkty, stare wersje są wycofywane z rynku. Zazębiają się o ok. miesiąc, czasem jakieś ostatki można trafić w magazynach w 2 miesiące po wprowadzeniu nowego ale to trzeba mieć fuksa. Ja szukałam tydzień i zjeździłam kilka sklepów nim trafiłam na ostatniego CS2 w Poznaniu 😉 Rzadko można trafić na promocje. Starsze wersje mają niższe ceny od nowych nie dlatego, że jest rabat ale dlatego, że nowe mają ceny zawyżone w stosunku do starych.