Klikowa 2010
pokaz ujeżdżenia
temat skopiowałam z forum huculskiego gdzie go napisałam
zanim wstawię zdjęcia, może słowo o samej pracy ujeżdżeniowej
jeśli chodzi o hucuły, nie jest to takie proste, niby koń a jednak budowa, specyfika rasy nie pozwala na TAKIE ujeżdżenie jakbyśmy chcieli...
program jaki przygotowałam w oparciu o możliwości Oleśnicy był przemyślany, pokazujący to czego się dotychczas nauczyła , i co wykonywała w stopniu dobrym, trudno mówić tutaj o perfekcji, choć biorąc pod uwagę możliwości rasy pewnie wiele osób oglądających pokaz, głównie hodowców i jeźdźców, takie odczucia miało.
nie obyło się też od komentarzy że kobyła nie była zebrana, podstawiona, wypowiadanych przez ludzi związanych zapewne z dużymi końmi i mających przed oczami występy Edwarda Gala i jego Totilasa.
duży szacunek dla Kasi Wrześniak za zaprezentowanie og Napisa, z potencjałem który w przyszłości można wykorzystać, obszerne kłusy, wykrok, dobra praca ujeżdżeniowa przyniesie na pewno efekty. Kasia dzięki że wystąpiłaś, choć zapewne miałaś tak jak my pewne obawy i wątpliwości czy dacie radę ale pokazałaś że hucuł potrafi...
co do Agi...
wsadzenie skoczka w ujeżdżeniówkę(jak to w ogóle możliwe, czyżby mój nieodparty urok? 🙂 ), pokazanie drogi w dół, rozluźnienie, chody boczne, ciężka praca która zbudowała mięśnie, szyję, zad,przepuszczalność, regularne treningi, i cierpliwość oraz konsekwencja do dążenia do celu w pracy z koniem(czasami to ja musiałam postawić na swoim gdy Agnieszka była całkowicie zrezygnowana), opanowanie, spokój i efekt końcowy...
a więc do dzieła oto nasz program:
1 A Wjazd kłusem roboczym
2 AX Kłus roboczy
3 X Zatrzymanie, ukłon, ruszyć kłusem roboczym
4 XC Kłus roboczy, w C w prawo
5 CMBF Kłus roboczy, w F przejście do kłusa zebranego
6 FAK Kłus zebrany
7 KXM Kłus dodany po przekątnej, w M przejście do kłusa roboczego
8 MCHEK Kłus roboczy, w K przejście do kłusa zebranego
9 KAF Kłus zebrany
10 FXH Kłus dodany po przekątnej, w H przejście do kłusa roboczego
11 HCM Kłus roboczy, w M przejście do stępa roboczego
12 MBF Stęp roboczy, w F przejście do stępa zebranego
13 FAK Stęp zebrany
14 KX Ciąg w stępie w prawo
15 XH Ciąg w stępie w lewo, w H przejście do stępa roboczego
16 HCM Stęp roboczy
17 MXK Stęp swobodny po przekątnej, w K przejście do stępa zebranego
18 KAF Stęp zebrany
19 FX Ciąg w stępie w lewo
20 XM Ciąg w stępie w prawo, w M przejście do stępa roboczego
21 MCH Stęp roboczy
22 HXF Stęp swobodny po przekątnej, w F przejście do stępa roboczego
23 FA Stęp roboczy, w A ruszyć kłusem roboczym
24 AXA Koło w kłusie roboczym w prawo (20m), w A przejście do kłusa zebranego
25 AK Kłus zebrany
26 KXM Ciąg w kłusie w prawo, w M przejście do kłusa roboczego
27 MCHEKA Kłus roboczy
28 AXA Koło w kłusie roboczym w lewo (20m), w A przejście do kłusa zebranego
30 AF Kłus zebrany
31 FXH Ciąg w kłusie w lewo, w H przejście do kłusa roboczego
32 HC Kłus roboczy
33 C Zatrzymanie, cofnięcie(3-4 kroki), zagalopowanie z prawej nogi, galop roboczy
34 CMBFA Galop roboczy, w A przejście do galopu zebranego
35 AXA Koło w galopie zebranym w prawo (20m)
36 AK Galop zebrany
37 KXM Galop dodany po przekątnej, w M przejście do kłusa roboczego
38 MC Kłus roboczy
39 C Zatrzymanie, cofnięcie(3-4 kroki), zagalopowanie z lewej nogi, galop roboczy
40 CHEKA Galop roboczy, w A przejście do galopu zebranego
41 AXA Koło w galopie zebranym w lewo (20m)
42 AF Galop zebrany
43 FXH Galop dodany po przekątnej, w H przejście do kłusa roboczego
44 HCMBFA Kłus roboczy, w A wjazd na linię środkową
45 AX Kłus roboczy, w X zatrzymanie ukłon, opuścić czworobok stępem na luźnej wodzy
i zdjęcia, ponieważ robiłam zdjęcia na krótkiej ścianie w C, nie mam ich z boku, lecz na pewno Paulina lub ktoś inny nimi dysponuje
oceńcie wiec sami Oleśnicę i Napisa, weźcie pod uwagę stres i nerwy zawodniczek, charakter ogiera, oraz tysiące innych czynników... oczywiscie fotki są sek zatrzymana w kadrze, zamknięte ręce, odchylenia, przyłożenia łydki, to tylko obrazek, ręczę że obie zawodniczki nie usztywniały rąk, były luźne, opanowane, i w miarę konsekwentne(jesli można mówić o trzymaniu linii na wirtualnej ścianie, której zwyczajnie nie było), momenty "schowania" takimi nie były, oba konie szły stale na kontakcie, czasami przeganaszowując się(dojdziemy też i do tego by trzymać głowę w pionie), ale luźno, chętnie, i spokojnie, weźcie też pod uwagę jedno , że na przygotowanie programu, elementów mieliśmy niecałe 2 miesiące, mokre miesiące, a koń elementów ujeżdżenia uczy się miesiącami i latami ...
Gratuluję obu paniom z pozycji trenera












i Kasia

