Meh to znowu ja i znowu ja odkopuje
Zakładanie nowego użytku zielonego. Część porzeczki które zostaną zmulczowane, część rzepa oleista, która chyba też trzeba będzie zmulczowac żeby się pozbyć. Chce uniknąć używania glifoastu żeby to wykurzyć. Także szukam porad wszelakich jak najlepiej przygotować taki grunt na założenie pastwiska bo nie będę się oszukiwać - nie mam w tym doświadczenia 🤣 mieszankę też pewnie dobiorę wedle tego co zagrają badania gleby z uwagą na pewne gatunki traw które nie są zbyt zdrowe dla koni. Tylko chce to jakoś ogarnąć żeby miało jak najlepszą szansę
donkeyboy, wziąć lokalnego rolnika, ziemię uprawić, wysiać mieszankę dedykowaną koniom - niskocukrową (np z DSV) - unikaj krowich wysokocukrowych, porządnie zwałować.
I teraz ważne, dsv zaleca pierwsze koszenie „pielęgnacyjne” gdy trawa osiągnie bodajże 10-15cm - polecam się zastosować 😅 żal mi było pięknej trawy… nie słodziłam i mi 4 ha zawaliło chwastem 😄
Pozostałe łąki już grzecznie kisiłam i chwastów nie było.
Ogólnie na chwasty najlepsze jest koszenie. Niedojady wykaszać.
Iskra de Baleron,
ziemię uprawić - o tu potrzebuje szczegółów. Aczkolwiek masz rację sama tego nie zrobię, i tak muszę kogoś znaleźć. Tylko chciałabym zweryfikować mniej więcej kroki co i jak żebym rozumiała co się dzieje 😀
co do mieszanek - chodzi ci o DSV country horse? patrzyłam składy i wysoko stoi w nich życica co mnie trochę zniechęciło
donkeyboy, moje laki zakładałam jakieś 5 lat temu, wtedy wybory niskocukrowych nie było. Tak, brałam jakieś country ale które musiałabym sprawdzić w zamówieniach. Bardzo obficie plonowały przez pierwsze 3 lata. Wymagają sporo nawozów żeby były w dobrej formie bo i podsieci co jakiś czas.
Uprawić to zaorać, zbronować i co tam jeszcze potrzeba w twoim przypadku.
Sianie wiosną niesie pewne ryzyko, upały majowe i susza latem, mi się udało i trawa pięknie wyrosła.
Lokalny rolnik zna warunki glebowe, wie jak uprawić żeby było dobrze, naprawdę warto zdać się na wiedzę kogoś doświadczonego.