ciąża, wyźrebienie, źrebak

Mam pytanie w temacie odsadzenia. Planuję kupić kobyłę, która urodziła 4 miesiące temu i jej odbiór właściwie zbiegnie się z odsadzeniem źrebaka.
Nie mam kompletnie doświadczenia z matkami, domyślam się jedynie, że samo odseparowanie od źrebaka to przeżycie, a w komplecie z transportem, nowym miejscem i opiekunem będzie jakieś totalne kombo.
Jak się przygotować do tej operacji? Lepiej zostawić ją na kilka tygodni w obecnym miejscu po odsadzeniu, czy nie ma to sensu? Jak się nią zająć w nowym? Czego się spodziewać, na co uważać...
W nowej stajni też są matki ze źrebakami.
Najlepiej zabrać od razu, rozdzielić.
monia ja dlatego swoją pierwiastków kryje tak,by nie ponieść niepotrzebnych kosztów i ryzyka w razie jak się nie zazrebi. Nie Za zazrebiamy byle czym, ale upragnionym ogierem pokryje dopiero po 1 źrebaku.
Właśnie to są dylematy życiowe, moja czarnulka kosztowała 4.700zl, nie licząc utrzymania matki i młodej przez rok.  Mam w planach wystawić na sprzedaż bo już mi się trochę koni zrobiło  😉  Aż się boję wystawiać, ludzie by wszystko chcieli za darmo a koszty wyhodowania konia są ogromne.
Nie wiem czy nie lepiej wyhodować sztukę i sprzedać za mniej, niż siwieć przy hodowli koni z konkretnymi papierami i szukać kupca.
monia Ja nigdy nie miałam problemów ze sprzedażą. Jeśli koń jest wart ceny, to kupiec zapłaci taką cenę. Tylko trzeba mówić co i jak prosto z mostu nic nie ukrywać. Jeśli cena nie odpowiada dziekuję i już. Hodowla tania nie jest a każdy by chciał źrebaki za 2000 kupować..
galopada_   małoPolskie ;)
02 lipca 2018 06:25
Dwa najmłodsze gagatki 😉)

ogierek D. (Sentender - Dżakarta po Wiwat)
ur.13.06.2018r.

Maurycy 😉
Mauritius (Justus - Miranda po Barok)
Ur. 06.06.2018r.

i NIE NASZ, ale po naszym ogierze 😍

ogierek Galahad SM (Justus - Gejsza/Hebab)

galopada_, te twoje dwa to są kopię moich dwóch źrebaków. A rudy to już w ogóle